VÄLKOMMEN TILL VÅR
VÄLKOMMEN TILL VÅR
På Bildeve, förstår vi vikten av en lugn och inbjudande miljö för alla våra besökare, inklusive högkänsliga personer och familjer med särskilda utmaningar. Vi strävar efter att göra ert besök hos oss så förutsägbart och bekvämt som möjligt.
Vår tillgänglighetsguide har tagits fram för att öka tryggheten för personer med någon form av funktionsvariation eller NPF-Diagnos. Guiden ska underlätta för dig eller anhörig att planera ert besök till oss utan överraskande hinder eller sensoriska utmaningar. Allt för att göra ditt besök så trivsamt som möjligt.
Nedan har vi listat några av de saker som kan vara skönt att veta om tillgängligheten utanför och inne på våra anläggningar.
Alla våra anläggningar har goda möjligheter till parkering nära våra entréer och det är alltid minst en parkeringsplats reserverad för dig med rörelsehinder. Du kan även ladda din bil vid en laddbox under ditt besök. Parkeringen är gratis och du behöver inget tillstånd.
Alla våra lokaler är tillgänglighetanpassade för personer med rörelsehinder. Nivåskillnader finns främst på vår anläggning i Helsingborg som är utrustad med hiss upp till plan 2.
Om du är i behov av en servicehund som hjälp eller trygghet är såklart även dom välkomna till Bildeve men vi ser gärna att dom alltid bär koppel och att dom inte är i bilarna.
Alla våra anläggningar har en lounge för besökare med sittgrupp, TV, kaffemaskin och vatten. I några av våra anläggningar har vi även lite papper, penna och leksaker. Här kan du som besökare sitta medan du väntar på din bil eller en ledig säljare.
Hos oss kan du som besökare koppla upp din mobil eller läsplatta mot vårt gästnätverk utan att det krävs något lösenord.
Alla våra lokaler har kundtoaletter och minst en toalett anpassad för rullstolsanvändare.
För att hjälpa dig att förbereda ditt besök hos oss, erbjuder vi bildstöd i PDF-format som du kan ladda ner och skriva ut. Materialet inkluderar planeringsformulär, pratkartor och information om vår bilhall och verkstad och vad man kan uppleva hos oss. Det är fritt fram att använda materialet på det sätt som passar er bäst.
Med vårt planeringsformulär kan ni förbereda er inför ert besök hos oss.
Formuläret syftar till att tydliggöra när och hur ni ska ta er till oss. Det hjälper er även, att tydliggöra vilken byggnad ni ska till och hur entrén ser ut.
Med våra kommunikationskartor kan ni pekprata innan, under och efter ert besök hos oss. Pratkartorna finns i tre varianter där den ena är mer inriktad för ett besök i bilhallen, den andra för verkstaden och den tredje för olika bilmodeller.
Dessa beskriver i grova drag de vanligaste förloppen som sker vid ett besök hos oss.
De börjar med att träffa en säljare eller tekniker, sen följer fyra steg samt att man vinkar hejdå. Klipp ut det schema som passar bäst.
Vi vill att du ska känna dig informerad och förberedd inför ditt besök. Våra lokaler är utformade med tanke på lugn och ro, men givetvis finns det sensoriska moment som kan upplevas obekvämt för någon. Vi har samlat svar på vanliga frågor för att ge dig den information du behöver.
Har du frågor inför ditt besök? Kontakta gärna kundservice på telefon 042-17 25 00 alternativt maila oss på infocenter@bildeve.se. Har du frågor under ditt besök? Kontakta någon i personalen så hjälper vi till.
Utbud: Verkstad, Däck, Bildvård, Ladda, Biluthyrning.
Utbud: Huvudkontor, Bilförsäljning, Volvo, Polestar, Lynk & Co, Fiat, Alfa Romeo, Abath, Jeep, ORA, Begagnade bilar, Verkstad, Bilvård, Däck, Tanka, Tvätta, Biluthyrning.
Utbud: Bilförsäljning, Volvo, Begagnade bilar, Verkstad, Bildvård, Däck, Tanka, Tvätta, Biluthyrning.